نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3436
-
الف
+

آی فیلم 2 می تواند منبع وحدت خوبی بین فارس زبانان باشد

«محمد مهدی میرزایی» و «شکیلا عالمی» 2 زوج هنرمند افغانستانی میهمان ویژه پنجاهمین قسمت پنجره آی فیلم بودند.

پنجاهمین قسمت از برنامه «پنجره آی فیلم» شام گذشته از کانال تلویزیونی آی فیلم 2 نشر شد.

به گزارش آی فیلم2، « پنجره آی فیلم» که برنامه یی ویژه برای ارتباط با مخاطبان و بیننده گان کانال تلویزیونی آی فیلم 2 است در ماه مبارک رمضان میزبان مهمانانی خاص از اهالی فرهنگ، هنر و ادب فارسی می باشد.

در پنجاهمین قسمت این برنامه که شام گذشته نشر شد، «محمد مهدی میرزایی» و «شکیلا عالمی» زوج هنرمند افغانستانی به حیث مهمان ویژه حضور داشتند. 

میرزایی که سال هاست در هنر خوشنویسی فعالیت دارد، در ابتدای این برنامه گفت: من به عنوان کوچک ترین هنرمند افغانستانی سال هاست در عرصه خوشنویسی فعالیت دارم و از کودکی تا کنون این هنر را ادامه دادم؛ به لطف حق تا حدودی توانستم کارهایی را انجام دهم و شرمنده مردم خوبم نشوم.

محمد مهدی میرزایی ؛ خطاط برجسته افغانستانی در ادامه افزود: از کودکی هنر خوشنویسی را آغاز کردم؛ پدر کلانم یکی از خوشنویسان پرآوازه زمان خودشان بودند و همچنین برادرم در ترغیب من بسیار اثر گذار بود.

او تصریح کرد: وقتی به ایران آمدم از تجربیات اساتید بزرگ این کشور استفاده کردم و کوشش می کنم این تجربیات را به عنوان یک نشانه «وحدت» و «مهربانی» به فارسی زبانان و کسانی که با این هنر آشنا هستند، تقدیم کنم.

این هنرمند افغانستانی در پیوند با افتتاح کانال تلویزیونی آی فیلم2 گفت: این شبکه می تواند منبع وحدت خوبی بین فارس زبانان دنیا باشد .

او ادامه داد: آی فیلم 2 می تواند فرهنگ، زیبایی ها و هم بسته گی را برای مردم فارس زبان سراسر دنیا اشاعه دهد.

میرزایی خطاب به جوانان افغانستانی گفت: امیدوارم دست به دست هم بتوانیم هنرهایی که به هر شکلی از دست ما رفته است را احیا کنیم.

در ادامه این برنامه «شکیلا عالمی» بانوی تذهیب کار افغانستانی از فعالیت های هنری خود سخن گفت و اظهار داشت:  15 سال است که هنر تذهیب را انجام می دهم و در کنار آن آبرنگ و مینیاتور نیز کار می کنم.

عالمی که در سال 92 منحیث 10 بانوی هنرمند برتر ایران معرفی شد، گفت: من در عرصه یی که فعالیت می کنم کارهای زیادی را تاکنون انجام داده ام برای مثال در اماکن مذهبی بزرگی کار کرده ام و این باعث شد کار من بین هنرمندان دیده شود و از این خاطر بسیار خوش هستم.

این بانوی تذهیب کار افغانستانی ادامه داد: از آن سال به بعد کوشش کردم بیشتر و جدی تر کار کنم، هنرجو پرورش دهم که این هنر بین بانوان کشورم شناخته شود.

عالمی در ادامه گفت: برنامه «پنجره آی فیلم»، برنامه یی است برای دیده شدن دوباره هر آنچه که از یادها رفته(شعر، هنر، ادبیات) و حتی شناساندن چهره های علمی و فرهنگی کشورهای فارس زبان.

او افزود: بیننده برنامه «پنجره آی فیلم» تنها فارس زبانان نیستند بلکه کل دنیا تماشاگر آن هستند و به نظرم بهترین وقت است که فرهنگ فراموش شده خود را دوباره به مردم دنیا نشان دهیم.

بانوی هنرمند افغانستانی گفت: پنجره آی فیلم دریچه یی برای شناساندن فرهنگ کشورهای فارس زبان.

وی در پایان خطاب به بانوان هم وطن خود گفت: بانوان افغانستانی خودشان را دست کم نگیرند با هنر آشنا شوند و مسلک هنر را برای زنده گی هر چه بهتر خود انتخاب کنند.

ن ذ

نظر شما
ارسال نظر